Shrnutí dotazníku spokojenosti klientů za období 9/2022 – 1/2023
Anonymní dotazník vyplnilo 40 rodičů, což je 11,6% klientů centra.
Naprostá většina klientů centra, kteří odpověděli, je spokojená se všemi nabízenými službami, personálem, vnitřními i venkovními prostory.
Děkujeme za všechny názory, náměty, připomínky a poděkování za naši práci. Díky zpětné vazbě přispíváte ke zlepšení chodu aktivit.
Informace o možnosti navštěvovat aktivity rodinného centra se většina rodičů dozvěděla jako doporučení, na internetu a na základě letáků a plakátů rozvěšených v okolí.
Níže jsou reakce na vaše podněty:
Vyjádření k vašim návrhům ohledně kroužků
Zumba pro dospělé
V Dotazníku spokojenosti se Zumba objevila letos poprvé a to pouze od jednoho zájemce. V případě více zájemců a získání odpovídajícího lektora můžeme Zumbu zařadit do naší nabídky. Na pololetí 2/2023 – 6/2023 Zumba v nabídce nebude.
Španělština pro dospělé
Na jazykové kurzy nemáme odborníky a nechceme nabízet specializované aktivity, na které nemáme vlastní lektory
Jóga, Gymnastika, Angličtina pro děti s rodiči, cílená sportovní aktivita rodičů i s většími dětmi než jen s batolaty
Uvedené kroužky jsme měli již několikrát v nabídce a rušili jsme je pro malý zájem. Možná časem zkusíme aktivity nabídnout znovu.
Zlevnit a tak zdostupnit kroužky pro děti.
Ceny držíme na nejnižší možné míře, abychom zaplatili náklady na provoz, obnovu pomůcek a mzdy zaměstnancům. ¼ našich příjmů tvoří dotace a dary, o to je cena kurzů nižší. Klienti mají různé možnosti, kde si požádat o příspěvek na zájmovou aktivitu. Jednou z možností jsou příspěvky pojišťoven (přehled naleznete na stránkách https://www.rcvlnka-plzen.cz/prehled-prispevku-pojistoven/). Pokud jste členem Kubu Jednička na ÚMO 1, je možné využívat například příspěvek na tábory, více informací na stránkách zde . Někteří zaměstnavatelé nabízí příspěvky na kroužky či tábory jako zaměstnanecké bonusy.
Spíše než výběr kroužků je špatný výběr kantorů a to je pro nás důvod, proč si nevybereme z odpoledních aktivit. Je to velká škoda. Jinak by se nám líbila výtvarka a pohybový kroužek. Jinak Vlnku máme moc rádi.
Mrzí nás, že nejste s výběrem lektorů spokojeni. Naplněnost aktivit,
většinově pozitivní zpětná vazba a pokračování klientů v zájmových aktivitách
nás nevede k uvažování o změně lektorů.
Chtěli byste nám sdělit něco k prostorům a pomůckám?
Většina rodičů je spokojena s prostory, kde probíhají kroužky i s prostorem obýváčku.
Většina rodičů je spokojena s náplní kroužků, přístupem lektorů, odborností, způsobem komunikace i suplování.
Vyjádření k vašim názorům na prostory a lektory
Velká spokojenost. V místnosti, kde se svačí, bych dala nějaké "drsnější" lino, aby tolik neklouzalo.
Děkujeme za námět, lino měnit nebudeme, ale změnili jsme saponát na vytírání, kterým jsme docílili méně klouzavého povrchu. Klientům využívající tuto učebnu většinou doporučujeme přezůvky nebo protiskluzné ponožky.
Šatny by se měli lépe vyřešit. Kdykoliv přijdeme na kroužek, strašně se tam mačkáme a maminky jsou dost neohleduplné, i když přijdu s miminkem. Např. lépe načasovat kroužky. Šatny nás trápí po celou dobu působení, ale nenašli jsme jinou variantu. Začátky odpoledních 2 kroužků jsou stejné jen v 16h v PO a v 16h ve ČT a dopoledne se nám časy začátků shodují také jen 2x za týden. Při celkovém počtu 22 dopoledních kurzů a 22 odpoledních kurzů myslím, že se nám časování daří dobře. Nicméně dopolední začátky školiček s novým pololetím půjdou posunout tak, aby se začátky neshodovaly vůbec. V odpoledních hodinách je to oříšek – dřívější čas (15:45) většina rodičů nestačí, a pokud bychom čas posunuly směrem dále (16:20), je pro rodiče i děti problematické končit následující aktivitu po 18h. Prosíme o vstřícnost a ohleduplnost klientů mezi sebou v šatně.
Dříve se mohlo po celé šatně, teď jen na malý kousek, kde nemůžeme potom najít boty. Zouvat se vždy mělo na koberci, aby místo u šatních skříněk zůstalo suché a čisté. Nyní tam přibyla jen "překážka" s cedulkou pro klienty, kteří si odkládají boty na lino. Důvodem přidání "překážky" byly stížnosti na mokro z bot v zadním prostoru u šatních skříněk. Boty je potřeba dávat do šatních skříněk (hned na začátku jsou skříňky jen na boty), aby boty nepřekážely v přezouvání a nezabíraly i tak malý prostor.
Prostor, kde se zouvají boty je velmi malý a když se sejdou děti, které odcházejí společně s těmi, co přicházejí, tak tam bývá pořádná tlačenice, všude leží boty, po kterých se šlape…
Viz informace výše.
Možná by bylo dobré tam dát botník do výšky, aby se boty nekupily v řadách na zemi.
V šatně jsou zamykací botníky a šatní skříňky. Pokud bychom přidali otevřený botník, ručili bychom za případnou ztrátu, proto jsou v šatně uzamykací botníky a šatní skříňky a když klienti nechají boty mimo, ručí si za boty sami.
Nevím, co je "Obýváček"
Společný prostor v přízemí, kde je možnost čekání na děti na kroužcích, je zde možnost drobného občerstvení formou samoobslužného "bufetu" – skříňky s drobným občerstvením.
Malý prostor na přezouvání – viz info výše
Jediná nevýhoda je, že se kočárky nechávají dál od prostoru cvičení a chodník k nim je rozbitý. Na druhou stranu, je milé, že je vůbec možnost, kam kočárek bezpečně dát. Jinak vše super a těšíme se na další kroužky!
Na nerovnosti chodníku upozorňujeme majitele ÚMO 1 několik let, díky za další podnět, na ÚMO 1 situaci připomeneme 22. 3. 2023 na setkání se starostkou.
Naše reakce na vaše poznatky týkající se náplně kroužků i práce lektorek
Vše úplně skvělé, bez připomínek
Spokojenost
S lektorkou jsem nadmíru spokojená. Vždy se s ní dá na všem domluvit, poradí a má skvělý přístup k dětem. Připravuje jim skvělou náplň hodin.
Paní učitelka Solničková je úžasná, kéž by podobnou měla má dcera jednou ve školce :-)
Nemáme co vytknout
Nejlepší cvičení (veselá školička) co znám. :-) Aktivity, tak akorát dlouhé, různorodé a ze zvyšující se náročností.
Možná by bylo lepší během půl roku kroužku více zpestření, obměny (od začátku do konce období je průběh kroužku pořád stejný).
V poznatku není uvedeno, o jaký kroužek se jedná, proto nemůžeme řešit konkrétní námět. Klient se může se svým poznatkem obrátit na svou lektorku přímo v kroužku nebo se obrátit do kanceláře na koordinátorku aktivit Janu Solničkovou.
Jsem maximálně spokojena s lekcemi, lektorkou i kolektivem. Paní Olga nám krásně předvádí aktivity, které se dají napodobit i doma s dětmi když máme dlouhou chvíli, nemůžeme dojít na kurz nebo chceme trénovat něco navíc.
Janina je báječná, kvůli ní už několik let Vlnku navštěvujeme včetně všech přidružených aktivit. Je úžasně lidská, empatická a vstřícná. Nikdy se mi nestalo, že by nám s něčím nevyšla vstříc. Nikdy jsem se s tak báječným člověkem u dětí nesetkala.
Hudební školička – za nás velká spokojenost, syna to baví a těší se.
MOC DĚKUJEME ZA POZITIVNÍ REAKCE, UDĚLALY NÁM VŠEM RADOST
Co byste vzkázali novým klientům?
Že nikde jinde si svých klientů neváží tolik jako ve Vlnce.
Bude se Vám tu líbit.
Cvičení určitě stojí za to. Probíhá ve velmi příjemném a klidném prostředí, velmi oceňuji profesionalitu lektorek a jejich zájem o děti.
Doporučuji kurzy a aktivity v RC Motýl, profesionální přístup, při kterém si zároveň přijdete jako mezi známými, příjemné přátelské prostředí.
Jděte do toho!
Lepší kroužek nenajdete:-)
Moc doporučuji
Aby neváhali a své dítě přihlásili. Doporučila jsem Vlnku třem známým. Dvě už k vám chodí, třetí plánuje syna přihlásit na nové pololetí.
Náplň a vedení kroužků jsou úžasné, určitě nelituji, že sem děti chodí, naopak jsem za to ráda. Jsem moc ráda, že u Vás kroužky můžeme navštěvovat.
Přijďte s dětmi, uvidíte velký rozdíl, jak se rozvijí díky kolektivu a aktivitám.
Přihlaste se hned nebo nebude už místo :-)
Skvělá domluva s lektorkami. Pro nejisté děti, co potřebují, aby se činnosti dlouho opakovaly, je to fajn. Je fajn, že lektorky dokáží upoutat pozornost.
Snad jen, že je potřeba minimum věcí a ideálně sbalených do pohodlné tašky (batohu) kvůli přesunům mezi budovami (kočárkovna je mimo hlavní budovu) a po schodech.
Určitě mohu doporučit, dceru kroužky moc baví.
Že je kroužek bezva.
DĚKUJEME ZA POZITIVNÍ VZKAZY, MOC JSME SI JE UŽILI.
Náměty k jednorázovým akcím
Většina klientů, kteří odpověděli na dotazník, je spokojena s tématy, úrovní náročnosti a pochopitelnosti úkolů pro děti, včetně občerstvení a odměn.
Vždy se nabízí jen zakoupení slazených nápojů, perfektní by byly láhve s neperlivou vodou.
Tu bych maximálně uvítala i u placeného občerstvení v obýváčku před veselou školičkou.
Děkujeme za námět. Na základě vašeho podnětu jsme doplnili nabídku nápojů o neperlivou vodu.
Stejně jako třeba nějaká trochu zdravější sladkost než brumík, třeba bebe nebo ty ovocné tyčinky z lisovaného ovoce.
Děkujeme za námět. Do samoobslužného bufetu jsme zatím zařadili BE-BE.
Jak bychom mohli webové stránky zlepšit?
Většina rodičů nalezne na webových stránkách centra to, co potřebují. Pro několik návštěvníků bylo složitější informace najít.
Přehlednější a rychlejší proklik na jednorázové akce.
Prokliky na jednorázové akce naleznete vždy na hlavních stránkách. U stránek MOTÝLa je tlačítko pro jednorázové akce na hlavní stránce i na stránce Rodinné centrum.
Možná méně textů. Budou přehlednější.
Webové stránky se snažíme vždy uzpůsobit pro všechny typy klientů. Někteří vyžadují více informací.
Lepší přehlednost by se hodila.
V průběhu minulého roku došlo na stránkách Rodinného centra Vlnka k novému uspořádání stránek. Stránky by tak měly být pro klienty přehlednější. Na hlavní stránce také naleznete vyhledávací pole, které vám umožní snadnější orientaci. Postupnou reorganizací prochází i stránky organizace MOTÝL.
Do menu přidat odkaz na potvrzení pro pojišťovnu.
Děkujeme za námět. Do menu nechceme dávat vše, kvůli přehlednosti, proto jsme vás o odkazu a možnostech čerpání příspěvků pro pojišťovnu informovali i emailem. V případě, že jste na stránkách nenalezli potvrzení pro pojišťovnu, můžete zvolit vyhledávací pole na hlavní stránce.
Dávat k popisu kroužku i cenu a na jaké období cena je.
Ceník je společný pro všechny aktivity a odkaz na ceník aktivit je na stránce každého kroužku.
Bylo by pro nás časově neefektivní měnit každé pololetí u každé aktivity cenu, proto jsme zvolili společný ceník.
Dát do možností i systém AUKSYS (musím hledat na stránkách).
Systém omluv a náhrad naleznete na stránkách MOTÝL u každého kroužku. Na stránkách Rodinného centra Vlnka jej můžete najít buď na hlavní stránce, nebo můžete použít vyhledávací pole, které je umístěno tamtéž.
Postřehy k náhradovému systému Auksys
Pro více než 75 % rodičů, kteří odpověděli v dotazníku, je systém Auksys přehledný a vyhovující. Někteří by ocenili lepší přehlednost, ale váží si možnosti náhrad zameškaných lekcí a sdělují, že si po jisté době orientaci v systému osvojili.
Nevím jak nahradit lekci, nenašla jsem to.
Nahradit lekci lze v systému Auksys v kalendáři. V případě, že máte volný kredit a rozkliknete lekci, nabídne vám systém možnost Nahradit/rezervovat. Pro lepší orientaci pro vás byl připraven Manuál, který naleznete na této stránce. V případě, že stále nebude možné lekci nahradit, volejte pí. Antošovou na tel. +420 724 822 985.
Nejsem si jistá, že bylo upozornění, do kdy je možné lekci omluvit, aniž by propadla. U pozdě omluvených lekcí je škoda, že opravdu propadnou, i když kapacita třeba nebyla naplněná a šlo opravdu o to, že se změnil zdravotní stav dětí nebo doprovodu. Bylo by skvělé, kdyby se k pozdním omluvám dalo přistupovat individuálně. I když vím, že Janina je v tomhle zrovna úžasná a má spoustu pochopení, bylo lepší, kdyby tento postup byl automatický u všech.
Lekce lze omluvit nejdéle do 23:00 předchozího dne. Informovat se o tom můžete na našich stránkách. Možnost individuální domluvy je možná pro všechny klienty se všemi lektorkami.
Lepší přehlednost by se možná hodila.
Děkujeme za podnět. V případě potíží při používání systému Auksys se na nás vždy můžete obrátit na tel. č. +420 724 822 985 nebo emailu kancelar@motyl-plzen.cz.
Je super, že existuje možnost se omluvit a nahradit si hodinu v jiné lekci. Ocenila bych zasílání emailu po přihlášení na hlídanou lekci, aby nebylo třeba systém kontrolovat.
Z technických důvodů byla možnost hlídat lekci pomocí emailu či sms nedostupná, nyní je oznámení o hlídání lekce funkční pomocí sms.
Postřehy, návrhy k seminářům pořádaných v centru
Několik rodičů již navštívilo seminář. Uvítali by semináře týkající se tématu péče o děti, osobního rozvoje nebo zdravotnictví.
Sourozenci. Problematika přístupu k nim. Jak je vést, aby oba zdravě a sebevědomě vyrůstali.
Seminář na toto téma proběhl minulé pololetí s Mgr. Evou Mikešovou. Je pravděpodobné, že seminář bude probíhat i příští rok. Sledujte proto témata našich seminářů na našem webu zde. www.rcvlnka-plzen.cz/kurzy-a-seminare/.
Možná by bylo fajn nějaké semináře pro maminky, které neví, jak se vrátit po mateřské do práce, na co mají nárok, jak si napsat životopis, kde se vzdělávat atp.
Seminář na toto téma bude probíhat dne 31. 3. 2023 ve spolupráci s Občanskou poradnou Plzeň. Bližší informace naleznete na stránkách seminářů.
Bylo by úžasné získat někoho známého. Zuby – dentist_for_small Mddr. ŠTĚTINOVÁ. Mklife první pomoc dětem Mudr. KNĚŽKOVÁ , Záchranář Mudr Dvořák, tisíc tváří radosti Jana Kubíčková, midwife Martina Ulčová apod..
Děkujeme za podněty. Tyto možnosti prozkoumáme a možná se některé objeví v budoucích seminářích.
Prostor pro vyjádření čehokoliv, co vás k hodnocení našich aktivit, personálu, prostor a vybavení, napadá. Vaše postřehy jsou důležité pro rozvoj našich aktivit pro vás.
Všechno je úžasné, jen jediná věc mě trápí a to je rozbitý chodník u dveří. Párkrát jsem tam bojovala s kočárkem. Viz info výše u hodnocení prostor. Ale to je jen drobnost, jinak jsme se vším moc spokojeni.
Velká spokojenost s paní Žaludovou, vše na Jedničku!
Syn i já jsme spokojeni.
Pokračujte stále tak skvěle! :-)
Nemám potřebu nic měnit.
Naprosto skvělé, že takové centrum existuje.
Moc děkuji za to, co děláte!
Jsem naprosto spokojená.
Jen za vás děkuji.
Děkuji za vše.
Botník pro dospěláky. Viz info výše u hodnocení prostor.